صفحه اصلی>آموزش حلگر معادلات مهندسی>آشنایی با دستورالعمل های نرم افزار EES

آشنایی با دستورالعمل های نرم افزار EES

نرم‌افزار EES اطلاعات پنجره معادلات را به فرمی کامپایل می‌کند که امکان محاسبات کارآمدتر را قبل از شروع محاسبات فراهم می‌کند. اطلاعات موجود در پنجره معادلات عمدتاً از معادلات تشکیل می‌شود، اما می‌تواند شامل دستورالعمل ها نیز باشد. دستورالعمل ها، فرمان‌هایی هستند که به پردازشگر EES داده ‌می‌شوند و تنها در طول فرآیند پردازش اعمال می‌شوند. دستورالعمل‌ها با نماد $ در عنوان اولین کاراکترشان شناخته می‌شوند. دستورالعمل‌ها را می‌توان برای انجام وظایف مختلفی از وظایف ساده گرفته مانند کنترل جایگاه tab در پنجره معادلات تا وظایفی پیچیده، همچون کنترل ترتیب و اولویت‌بندی حل معادلات به کار گرفت.

به طور مثال دستورالعمل Checkunits$ را در نظر بگیرید . بصورت پیش‌فرض، هر بار که برنامه اجرا می‌شود ، EES هر یک از واحدهای معادلات را چک می‌کند و هرگونه اخطاری را گزارش می‌دهد. این ویژگی را می‌تواند با قرار دادن دستورات AutoOn CheckUnits$ یا AutoOff CheckUnits$ در بالای پنجره معادلات فعال و غیرفعال نمود.

Equation(s) which will have their units checked

$CheckUnits Off

Equation(s) which will not have their units checked

$CheckUnits On

Equation(s) which will have their units checked

بررسی واحد نیز می‌تواند به طور گزینشی برای یک یا چند مجموعه از معادلات انتخاب‌ شده بوسیله قرار دادن آن‌ها درون دستور$CheckUnits Off  غیرفعال و یا توسط $CheckUnits On فعال نمود. اگر می‌خواهید از وارد شدن واحدهای هر یک از ثابت‌های یک معادله Curve-fit اجتناب کنید، این قابلیت بسیار مفید است.

ثبت ديدگاه

9 + 10 =