صفحه اصلی>جزوه های فارسی, فایل های کاربردی, کلاس EES>مدلسازی آب شیرین کن رطوبت زا – رطوبت گیر
نام محصول آموزشی:

مدلسازی آب شیرین کن رطوبت زا – رطوبت گیر

66,000توماندانلود آموزش

66,000تومان

( تعداد نظرات: 1)
شرح درس

مدلسازی آب شیرین کن های رطوبت زا-رطوبت گیر در حلگر معادلات مهندسی

آب شیرین کن های رطوبت زنی-رطوبت زدایی (HDH) ، یکی از روش های شیرین سازی آب در مقیاس کوچک به خصوص در مناطق دورافتاده و کم جمعیت می باشد. این نوع آب شیرین کن ها انواع مختلفی داشته و با سیکل ها و تجهیزات مختلفی ترکیب می شوند. یکی از انواع این آب شیرین کن ها درشکل زیر نمایش داده شده است که در آن آب شور با ورود به محفظه رطوب گیر (Dehumidification) و ایفای نقش جریان خنک کننده در مبدل حرارتی و سپس ورود به محفظه رطوبت زا (Humidification) و تماس مستقیم با هوا و در نهایت خروج از محفظه رطوبت زا یک سیکل باز را طی می کند. هوای گرم در ابتدا وارد محفظه رطوبت زا شده و پس از جذب رطوبت آب گرم وارد محفطه رطوبت گیر می شود و پس از آنکه بخشی از رطوبت موجود چگالیده یا کندانس (آب مقطر) شده و  مابقی آن به هوای آزاد منتقل می شود.

در این کد EES یکی از انواع آب شیرین کن های  Humidification–Dehumidification برای آشنایی با نحوه کدنویسی این نوع آب شیرین کن ها در حلگر معادلات مهندسی مدل شده است. در کنار فایل ایز، فایل مدلسازی تخمینی ترموفلکس (از ماژول های ترموفلو) نیز قرار دارد که برای تخمین نسبی میزان آب تولیدی و اعتبار سنجی کد نیز می توان از آن استفاده نمود. در کنار معادلات توضیح کافی برای آشنایی با معادلات در نظر گرفته شده است. سیکل مدل آب شیرین کن HDH به صورت شکل زیر می باشد.

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

1 دیدگاه برای مدلسازی آب شیرین کن رطوبت زا – رطوبت گیر

  1. زهره

    چرا mvapor منفی بدست اومده؟ لطفا راهنمایی کنید.

    • مشاور سایت

      مشاور سایت

      mvapor جهت همگرایی بهتر امکان منفی شدن برای آن قرار داده شده است و مقادیر منفی صفر باید درنظر گرفته شود. در صورت نیاز می توان حد پایین متغیر صفر در نظر گرفته شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه