صفحه اصلی>جزوه های فارسی, فایل های کاربردی, کلاس EES>اصول مدلسازی دینامیکی مخازن ذخیره لایه ای
نام محصول آموزشی:

اصول مدلسازی دینامیکی مخازن ذخیره لایه ای

57,000توماندانلود آموزش

57,000تومان

شرح درس

اصول مدلسازی مخازن ذخیره لایه ای در حلگر معادلات مهندسی (Stratified Fluid Storage Tank):

عملکرد حرارتی یک مخزن ذخیره انرژی که با سیال پر شده است را می توان با فرض آنکه مخزن از تعدادی بخش کاملاً مخلوط با حجم برابر تشکیل شده است مدلسازی نمود. د رجه یا میزان لایه ای با توجه به تعداد بخش ها  تعیین می شود که اگر این تعداد یک باشد به مفهموم آن است که کل مخزن ذخیره به صورت یک مخزن کاملاً مخلوط در نظر گرفته شده است و هیچ اثر لایه ای در آن در نظر گرفته نشده است. در شکل زیر  این نوع مدلسازی برای ذخیره  سیال به صورت لایه ای نمایش داده شده است. فرضیه ای که در این نوع مدلسازی در نظر گرفته شده است آن است که جریان های سیال عبوری به سمت بالا و پایین از بخش قبل از ورودی به هر بخش کاملاً مخلوط می شوند.

مخازن ذخیره انرژی حرارتی (Thermal Energy Storage) کاربرد گسترده ای در مدلسازی انواع سیکل های حرارتی و سیستم ها دارد که منظور مدلسازی دینامیکی و وابسته به زمان بسیاری از سیکل ها به خصوص سیکل های خورشیدی به کار می رود. در کد EES موجود یک مخزن ذخیره با ۵ لایه و بدون هیتر داخلی برای مدلسازی در نظر گرفته شده است که کاربر به راحتی می تواند مطابق الگوی موجود تعداد لایه ها را تغییر دهد و یا به هر یک از بخش ها هیترهای گرمایشی اضافه کند. همچنین در این کد دمای هر یک از لایه ها، تلفات حرارتی ، تغییرات در انرژی درونی و راندمان مخزن محاسبه می شود.

 

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “اصول مدلسازی دینامیکی مخازن ذخیره لایه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه