صفحه اصلی>جزوه های فارسی, فایل های کاربردی, کلاس EES>مدلسازی آب شیرین کن اسمز معکوس
نام محصول آموزشی:

مدلسازی آب شیرین کن اسمز معکوس

56,000توماندانلود آموزش

56,000تومان

شرح درس

مدلسازی آب شیرین کن های اسمز معکوس (Reverse Osmosis) در حلگر معادلات مهندسی

این کد یک مدل ریاضی از آب شیرین کن اسمز معکوس می باشد (RO) می باشد. آب شیرین کن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یکی از انواع روش های شیرین سازی آب می باشد که در آن آب با فشار از مجموعه ای از غشاء نیمه تراوا (Semi Permeable Membrane) عبور داده می شود. فشار خارجی اعمالی که توسط پمپی تامین می شود از فشار اسمزی طبیعی بیشتر است در نتیجه مولکول های کوچک تر از منافذ غشاء عبور می کنند در حالیکه مولکول های بزرگ تر مانند نمک قادر به عبور از این غشاء نیستند. آب شور مازاد سپس از کنار غشاء عبور داده شده و دفع می گردند .

روابط تجربی مختلفی برای محاسبه فشار اسمز معکوس توسعه داده شده است که در این کد دو روش مختلف برای محاسبه فشار اسمز معکوس ارائه شده است. با محاسبه این فشار امکان محاسبه توان پمپ های آب شیرین کن فراهم می باشد. بخشی از انرژی مازاد توسط تجهیزات بازیاب انرژی بازیافت شده که به کاهش توان لازم برای پمپ ها کمک می کند. در کنار معادلات توضیح کافی برای آشنایی با معادلات در نظر گرفته شده است.

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی آب شیرین کن اسمز معکوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه