صفحه اصلی>کلاس EES>جزوه های فارسی>مدلسازی الکترولایزر با غشای تبادل پروتون در EES
نام محصول آموزشی:

مدلسازی الکترولایزر با غشای تبادل پروتون در EES

59,000توماندانلود آموزش

59,000تومان

شرح درس

مدلسازی الکترولایزر با غشای تبادل پروتون در حلگر معادلات مهندسی (PEM Electrolyzer)

فرآیند الکترولیز به مفهوم ساده به معنای تجزیه آب می باشد که برای این کار نیاز به حرارت و الکتریسیته می باشد تا هیدوژن و اکسیژن از یکدیگر جدا شوند. الکتورلیز با غشای تبادل پروتون شامل دو نیمه سلول PEM و الکترولیز آلکالین می باشد.در این الکترولیز از غشای تبادل آنیون استفاده می شود تا به یون های -OH اجازه ترک الکترولیت و خنثی ماندن الکترولیت را بدهد و در نتیجه کاتالیست بیشترین راندمان را خواهد داشت.آب پس از ورود به الکترولیز از سمت کاتد هیدروژن و از سمت آند اکسیژن و آب خارج می شود که در حین خروج تا دمای مرجع خنک می شود.

الکترولایزر آب با غشای تبادل پروتون دارای چندین مزیت نسبت به فناوری متداول آلکالینی می باشد که می توان از میان آن ها به راندمان ولتاژ بالا در دانسیته جریان بالاتر، راندمان بهره برداری دینامیک بهتر و طراحی فشرده تر اشاره نمود. از این رو استفاده از سیستم الکترولیز PEM به همراه نیروگاه های مختلف به خصوص سیستم های خورشیدی، رانکین و سیکل های رانکین در زمینه تولید هیدروژن مورد بررسی قرار گرفته است. در کنار کد یک جزوه فارسی برای توضیح معادلات وجود دارد. همچنین در کد توضیحات کافی برای معادلات مورد استفاده جهت فهم بهتر مدل قرار داده شده است.

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی الکترولایزر با غشای تبادل پروتون در EES”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه