صفحه اصلی>جزوه های فارسی, فایل های کاربردی, کلاس EES>مدلسازی اگزرژواکونومی محیط زیست توربین گاز در EES
نام محصول آموزشی:

مدلسازی اگزرژواکونومی محیط زیست توربین گاز در EES

80,000توماندانلود آموزش

80,000تومان

شرح درس

کد مدلسازی اگزرژی اکونومی  محیط زیستی (۴E) توربین گاز در نرم افزار EES

آنالیز اگزرژواکونومیک یا ترمواکونومیک شاخه ای از مهندسی مکانیک می باشد که به ترکیب تحلیل اگزرژی و اصول اقتصادی می پردازد. با استفاده از این تحلیل طراحان قادر خواهند بود اطلاعات حیاتی در خصوص طراحی و عملکرد یک سیستم یا سیکل و هزینه های آن بدست آورند و سیکل های بهینه تر از نقطه نظر عملکردی و اقتصادی طراحی کنند. بنابراین اهداف تحلیل اگزرژی اقتصادی شامل محاسبه جداگانه هزینه هر محصول تولید شده توسط اجزای سیستم، تشخیص فرآیند تشکیل هزینه و جریان هزینه در سیستم و بهینه سازی متغیرها به منظور بهبود کلی سیستم می باشد. روش های مختلفی برای تحلیل اگزرژی پیشنهاد شده است که در این روش از روش هزینه مخصوص اگزرژی استفاده شده است. این روش بر اساس محاسبه هزینه بر واحد اگزرژی، تخریب اگزرژی و بالانس هزینه برای اجزای مختلف سیستم یا سیکل می باشد.

در این فایل کد کامل EES برای تحلیل انرژی، اگزرژی ، اکونومی (اگزرژواکونومی) و محیط زیستی یک سیکل برایتون قرار داده شده است. در این فایل دما، فشار، انتالپی، انتروپی، اگزرژی، تخریب اگزرژی، هزینه اجزای توربین گاز، هزینه های تخریب اگزرژی ، پارامترهای اقتصادی و آلاینده ها (محیط زیستی) سیکل توربین گاز محاسبه می شود. همچنین معادلات مربوط به احتراق و تعیین درصد ترکیبات دود نیز نیز در این کد قرار داده شده است. توضیحات کافی در کد برای مفهوم شدن آن قرار داده شده است و کاربر می تواند به راحتی از این کد برای تحلیل های خود در سیکل برایتون و یا در ترکیب با دیگر سیکل ها بهره ببرد.

کد توربین گاز شامل معادلات زیر می باشد که به صورت دسته بندی شده و همراه با توضیحات در کنار معادلات می باشد

  • معادلات انرژی
  •  معادلات اگزرژی
  • محاسه راندمان اگزرژی و انرژی
  • محاسبه میزان تخریب اگزرژی
  • معادلات اگزرژی اقتصادی (ترمواکونومی)
  • معادلات هزینه محیط زیستی

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی اگزرژواکونومی محیط زیست توربین گاز در EES”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه