صفحه اصلی>کلاس EES>فایل های کاربردی>مدلسازی سلول خورشیدی فتوولتائیک در EES
نام محصول آموزشی:

مدلسازی سلول خورشیدی فتوولتائیک در EES

56,000توماندانلود آموزش

56,000تومان

شرح درس

مدلسازی سلول خورشیدی  (Solar cell) یا سلول فتوولتائیک (photovoltaic cell) در EES:

سلول خورشیدی یک قطعه الکترونیکی است که به کمک اثر فوتوولتاییک، انرژی نور خورشید را مستقیماً به الکتریسیته تبدیل می‌کند. سلول‌های خورشیدی نوعی نیمه رسانا می‌باشند که اکثراً از  ماده توده سیلیکون ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آنها می‌گردد. این کد یک مدل ریاضی از سلول خورشیدی (PV) بر اساس مدل یک دیود و جریان معادل می باشد که شامل مدل حرارتی دینامیک نیز می شود. این مدل در اصل مربوط به آرایه ای از سلول های PV سیلیکنی می باشد اما می توان آن را برای مواد دیگر نیز استفاده نمود.

دمای سلول خورشیدی بیشتر تحت تاثیر شرایط محیطی می باشد اما به عملکرد سلول خورشیدی نیز بستگی دارد. در اصل انرژی خورشیدی که توسط این ماژول جذب می شود بخش از آن به انرژی حرارتی و بخشی از آن به انرژی الکتریکی تبدیل می شود که از طریق مدار خارجی تخلیه می شود. انرژی حرارتی با ترکیبی از جابجایی، هدایت و تشعشع به محیط پخش می شود که نرخ آن بستگی به طراحی سیستم PV دارد.

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی سلول خورشیدی فتوولتائیک در EES”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه