صفحه اصلی>کلاس EES>فایل های کاربردی>مدلسازی سلول سوختی اکسید جامد در EES
نام محصول آموزشی:

مدلسازی سلول سوختی اکسید جامد در EES

65,000توماندانلود آموزش

65,000تومان

شرح درس

مدلسازی سلول سوختی اکسید جامد در حلگر معادلات مهندسی (Solid Oxide Fuel Cells)

این کد یک مدل ریاضی از سلول سوختی اکسید جامد (SOFC) می باشد. پیل سوختی اکسید جامد معمولی از دو کانال، یکی برای سوخت و دیگری برای هوا )اکسیدکننده( تشکیل شده است که جریان سوخت و هوا را هر کدام به ترتیب به سطح الکترودهای آند و کاتد میرساند. الکترودهای آند و کاتد متخلخل میباشند لذا تخلخل الکترودها باعث میشود که اجزاء گازی هوا و سوخت از میان روزنههای موجود عبور کنند و خود را به نزدیکی سطح مشترک الکترود و الکترولیت برسانند که با لایهای از یک کاتالیست مناسب پوشانده شده است.

در اثر واکنش الکتروشیمیایی که در الکترود کاتد اتفاق میافتد یون اکسیژن تولید میگردد . از آنجا که جنس الکترولیت از نوعی سرامیک میباشد که در محدوده دمای عملکرد پیل سوختی اکسید جامد یعنی ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد خاصیت هدایت یونی دارد ، لذا الکترولیت یون اکسیژن تولید شده در سطح الکترود کاتد را از درون خود عبور میدهد و آن را به سطح الکترود آند میرساند با هیدروژن سوخت واکنش دهد و الکترون تولید گردد. با توجه به اینکه الکترولیت تنها خاصیت هدایت یونی دارد لذا الکترون تولید شده در سطح الکترود کاتد نمیتواند از الکترولیت عبور کند بنابراین از یک مدار خارجی خود را به سمت الکترود کاتد میرساند و این سیکل مدام تکرار میگردد. در اثر عبور الکترون از مدار خارجی برق تولید میگردد که میتواند برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

کد موجود یک نمونه کد برای مدلسازیی یک سلول سوختی اکسید جامد ساده (SOFC) می باشد که سعی شده است در کنار معادلات و روابط توضیحی در خصوص عملکرد آن قرار داده شود تا فهم کد ساده تر شود.

 

 

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: EES

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی سلول سوختی اکسید جامد در EES”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه