صفحه اصلی>کلاس ترموفلو>فایل های کاربردی>مدلسازی سیکل کالینا در ترموفلکس
نام محصول آموزشی:

مدلسازی سیکل کالینا در ترموفلکس

40,000توماندانلود آموزش

40,000تومان

شرح درس

مدلسازی سیکل کالینا (Kalina)

ﺳﯿﮑﻞ ﮐﺎﻟﯿﻨﺎ از ﲨﻠﻪ ﺳﯿﮑﻞ ﻫﺎى ﺟﺪﯾﺪى اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺿﺎﯾﻌﺎت ﮔﺮﻣﺎﯾﯽ از ﲨﻠﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮔﺮﻣﺎﯾﯽ دﻣﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ توان می پردازد. این سیکل توسط الکساندر کالینا پیشنهاده شده است و یک فرآیندی ترمودینامیکی برای تبدیل انرژی حرارتی به توان مکانیکی قابل‌استفاده می باشد که در آن از ترکیبی از دو سیال با دماهای جوش متفاوت به عنوان سیال کاری‌ استفاده می‌شود. با توجه به ترکیب دو نوع سیال مختلف، این محلول در محدوده بالاتری از دماها در تقطیر می‌جوشد و در آن گرمای بیشتری از منبع نسبت به سیال کاری خالص استخراج می‌شود. با انتخاب مناسب نسبت بین سیالات محلول، نقطه‌جوش محلول کاری را می‌توان برای بهینه سازی دمای ورودی حرارت تنظیم کرد. رایج‌ترین ترکیب مورد استفاده در این سیکل آب و آمونیاک  می باشد اما ترکیب‌های دیگر نیز ممکن هستند.  به دلیل توانایی استفاده کامل از اختلاف دمای بین منبع و چاه حرارتی، از این سیکل در پردازش حرارتی صنعتی، انرژی زمین‌گرمایی، انرژی خورشیدی و استفاده از گرمای آب نیروگاه‌های توانی استفاده می شود. در فایل موجود یک سیکل کالینا بر اساس مقاله سال ۲۰۰۹ که همراه آن می باشد همانند شکل زیر مدلسازی شده است.

مشخصات فایل:

  • شبیه سازی سیکل کالینا (Kalina)
  • همراه فایل PDF مقاله (سال ۲۰۰۹)
  • فایل ترموفلکس مدل (نسخه ۲۳)

 

مدل سیکل کالینا در ترموفلکس:

 

  نکات ضروری
winrar
اطلاعات مدرس
کلاس حرفه ای ها
نام مدرس: کلاس حرفه ای ها
کلاس: Thermoflow

tutor-email tutor-linkedin tutor-telegram tutor-telegram Website
درباره مدرس:
وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
دسته بندی
نظرات کاربران

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی سیکل کالینا در ترموفلکس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: علی رفیعی سفید دشتی
  • فروشنده: کلاس حرفه ای ها
  • آدرس: وب سایت کلاس ارئه دهنده خدمات آموزشی تخصصی به مهندسان و علاقه مندان در دانشگاه و صنعت می باشد. هدف ما تهیه و ارائه کلیه آموزش ها برای دوره های تخصصی می باشد که کمتر تا کنون به آن ها پرداخته شده است.
    249
  • 3.50 3.50 امتیاز از 16 دیدگاه